İyi bir gece uykusu almak, zamanında yatmaktan daha fazlasını gerektirir. Kendinize her gece tutarlı ve kaliteli bir uyku almanın en iyi şansını vermek için bu beş uyku ipucunu izlemeyi deneyin. Ve eğer her şeyi yapıyormuş gibi hissediyorsan, iyi bir gece uykusu çekebilirsin, ama sevdiğin şeyleri yapmak için enerjiye artık sahip değilsin, hikayenin daha fazlası olabilir. Uyku apnesi , 3 kişiden 1’ini ve 30-70 yaş arası 6 kadından 1’i etkilemekte, çoğu insan tanısı konulmamaktadır. 1 Doktorunuzla konuşun ve uyku apnesi testi hakkında bilgi edinin – bu da uyku laboratuarında veya kendi evinizin konforunda yapılabilir.

Uyku için yeterli zaman ayırın. Uyku, diyet ve egzersiz kadar önemlidir, bu nedenle gününüzü uyku için doğru zamanda ayırmak ve programınızın geri kalanını buna göre planlamak önemlidir. İyi bir gece uykusu almak, yetişkinler için (yaşlı yetişkinler dahil) 7–8 saat, gençler için 9–10 saat, okul çağındaki çocuklar için en az 10 saat ve okul öncesi çocuklar için 11–12 saat anlamına gelir.

 

Tutarlı uyku alışkanlıkları yaratın. Alışkanlık yaratıkları olarak, genellikle bir rutini takip ederken daha başarılı oluruz. Uyku farklı değil. Uyku öncesi ritüelinizden yatmaya ve aynı zamanda uyanmaya kadar, tutarlılığın her gece uykuya dalmayı kolaylaştırdığını göreceksiniz.

 

Rahat bir uyku ortamı yaratın. Yatak odanızın serin, sessiz ve rahat – özellikle de yatağınız olduğundan emin olun. Biraz deneme yapmak ve sizin için bir yatırım olabilir, ancak ultra rahat bir yatak ve yastık bulmak paha biçilemez. Yaşamımızın üçte birini yatakta geçirerek, konforunuzdan ödün vermek istemediğiniz bir yaşam alanı haline getiriyoruz.

 

Yatmadan önce kapat. Televizyon, okuma, e-posta veya mesajlaşma olsun, yatmadan önce kendinize güzel bir zaman ayırın. Vücudunuz yatağınızı uyku ile ilişkilendirmeli ve bu aktiviteler onu rahatlatmak yerine beyin aktivitenizi arttırır. Televizyon ve parlak ışık, melatonin üretimini de bastırır – uykuya dalmayı zorlaştırır.

 

Uyku teknolojisini kullanın. Uykunuzu geliştirmeye yardımcı olabilecek çeşitli teknolojiler var. 

Menü